دوره آموزش مربی هنرهای نمایشی کاربردی

ثبت نام سریع دوره

امتیاز :
5/5

مرکز آموزش های تخصصی هنر به پشتوانه اساتید با تجربه ، اقدام به برگزاری دوره آموزش مربی هنر های نمایشی کاربردی نموده است. دوره تربیت مربی هنر های نمایشی کاربردی به نمایش کودک و هنر کودک پرداخته و مربی مهد را برای آشنایی کودک با نمایش آماده می کند. هنرجویان پس از اتمام این تک دوره می توانند مربی نمایش در مهد ها و فرهنگسرا ها بشوند و این هنر را به کودکان آموزش بدهند.

جامع-ترین-آموزش-ها

جامع ترین آموزش ها

اساتید باتجربه

اساتید با تجربه

کمترین شهریه ها

کمترین شهریه ها

مدرک معتبر

معتبر ترین مدرک

مربی هنر یکی از تخصصی ترین مشاغل است زیرا که با تربیت نسل جدید رو به روست. به کار گرفتن هنرهای گوناگون در روند تعلیم و تربیت کودکان چندی است که مورد توجه قرار گرفته است. در همین ارتباط ، دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی با بهره گیری از تئاتر کاربردی (تعلیمی- تربیتی) به مثابه ابزار مهم تعلیم و تربیت به ویژه در مقطع سنی کودکان بسیار جدی تلقی شده است؛استفاده از این شیوه در حال حاضر در بیش از 60 کشور دنیا در جهت تعلیم و تربیت کودکان به کار بسته شده و نتایج درخشانی را در رشد همه جانبه شخصیت کودکان به جای گذاشته است.

مطالعات میان رشته­ای در دهه­های اخیر به خوبی جای خود را در سایر مطالعات تخصصی باز کرده­اند. ترکیب مطالعات روانشناسانه و علوم تربیتی با تئاتر و نمایش از این موضوع مستثنی نبوده و با  استفاده از تئاتر و نمایش خلاق می­توان کیفیت مهارت­های ارتباطی مربی­های کودکستان را بالا برد. نتایج چندین پژوهش در این ارتباط نشان می­دهد که استفاده از تئاتر تعلیمی و تربیتی در کودکستان­ها علاوه بر اینکه نوعِ ارتباط مربی و کودک را به یک فعالیت مشارکتی و سودمند (و نه یک جانبه و یکطرفه)  تبدیل می­کند همچنین موجب شکوفا شدن استعدادهای کودکان شده است. در این دوره 50 ساعته، توانایی آموزش با تئاتر برای کودکان را در کنار مدرسین با تجربه خواهید آموخت.

در ایران نیز تجربیاتی در این زمینه حاصل شده که در پیوند با منابع موجود اعم از ترجمه ها و تالیف ها می توانند نوید بخش دیده شدن این موضوع در میان اهل فن باشد و به رشد رشته تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی ( یکی از گرایش های دوره تربیت مربی کودک ) در کشور نیز کمک کند.

در ادامه این کوشش ها، جهاد دانشگاهی هنر، در مرکز تربیت مربی خود برآن شده است تا با بهره مندی از تئاتر پداگوژی(تعلیمی-تربیتی)، دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی را به لیست دوره های آموزشی مرکز آموزش های تخصصی کاربردی افزوده و بدین ترتیب مهارت ها و دانش مربیان کودکستان ها را با پیوند زدن به تئاتر تعلیمی-تربیتی ارتقا و بهبود بخشد و به پیشرفت دوره تربیت مربی کودک کمک کرده تا شاهد توانمندی شخصیت کودکان ایران سرافراز باشیم. 

دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر

در این دوره چه چیزهایی یاد می گیرم؟

دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی شامل مهارت های زیر می باشد:

آشنایی با تئاتر درمانی
بازی با مغز با تمرینات تئاتر
آشنایی با بازی درمانی
افزایش مهارت­های فردی و اجتماعی کودکان با تئاتر
آموزش تفکر خلاق

بازی و یادگیری
نقش مربی در پیشبرد نمایش خلاق
دیدن و تحلیل نمایش کودک
یادگیری کودک با شعر و موسیقی
آشنایی با نمایش خلاق

کلاس آموزش تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی از رویکرد هنری تا منبع کسب در آمد

کار با کودکان با بهره گیری از هنرهای نمایشی مورد توجه بسیاری از افراد بوده است و اکنون بسیاری از مهدها و مراکز نگه داری کودکان در تلاش اند تا با ارتقای دانش مربیان در این حوزه و شرکت در دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی، سبب رشد خلاقیت کودکان شوند. شرکت در این دوره علاوه بر پرورش خلاقیت مربی مهد، به پیشرفت کودکان در حوزه های گوناگون کمک میکند.

کلاسهای آموزشی حضوری با فضای آموزشی با امکانات آموزشی کامل

کلیه کلاس های تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی با بهره گیری از امکانات و وسایل کامل در فضای آموزش عملی و با نظارت مدرس در مرکز تربیت مربی برگزار می شوند.

در این دوره به هنرجویان مدرک اعطا می شود؟

هنرآموزان پس از پایان دوره، مدرک معتبر و قابل ترجمه از سازمان جهاد دانشگاهی دریافت خواهند کرد. این مدرک علاوه بر اعتبار بالا در کلیه ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی برای هنرجویانی که قصد مهاجرت و ارائه مدرک آموزشی در خارج از کشور را دارند قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه است.

مدرسان این دوره چه کسانی هستند؟

تمامی اساتید این دوره مدرسان با تجربه و با سابقه دانشگاهی با تسلط به نیازهای بازار کار حرفه ای هستند و شما را بصورت گام به گام در راه رسیدن به هدفتان همراهی خواهند کرد.

اساتید دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی

استاد حسن پورگل محمدی

مدرس دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد هنر

حسن پورگل محمدی

دارای مدرک دکتری تئاتر و پست دکتری روانشناسی هنر و مولف پنج کتاب و مدیر و موسس دو مجموعه ی فرهنگی و هنری و در حال حاضر با جهاد دانشگاهی واحد هنر همکاری می کنند. استاد پور گل محمدی در زمینه های نمایشی و ادبی فعالیت های زیادی انجام داده و چندین جشنواره و نمایشگاه را در کشور برگزار کرده اند.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقمندان به یادگیری مهارت های تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی
  • علاقمندان به فعالیت در کارگاه های مجسمه سازی ، به عنوان نیروی مجسمه ساز
  • والدین ، مدیران، برنامه‌ریزان و فعالان فرهنگی در حوزۀ کودک و نوجوان
  • و آنهایی که تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی را صرفا به جهت علاقه شخصی و یک هنر فردی دنبال می کنند.

سرفصل های دوره هنرهای نمایشی کاربردی

  • آموزش مبانی نظری تئاتر تعلیمی و تربیتی (خصوصا نمایش خلاق)
  • آشنایی با تئاتر درمانی و بازی درمانی
  • آشنایی با نقش مربیان در نمایش خلاق
  • تقویت مهارتهای مربیان در پیشبرد فرایند نمایش خلاق
  • تمرین و به کارگیری مبانی نظری و مهارتهای تئاتر تعلیمی و تربیتی.
  • فاصله گرفتن از آموزش­های یک­طرفه با استفاده از مشارکت کودکان.

فعالیت های فوق برنامه

  • دیدار با هنرمندان شاخص حوزه (نمایش خلاق)  از جمله آقایان رضا فیاضی،  حمید جبلی، مجید  قناد و خانم شبنم قلی­خانی.
  • در طول برگزاری دوره، به صورت دسته جمعی و رایگان به تماشای یک اثر نمایشی کودک خواهیم رفت و از نزدیک با ساز و کار تئاتر برای کودکان آشنا خواهیم شد.

سوالات متداول

فراگیران پس از گذراندن این کارگاه (50 ساعت) در مرکز تربیت مربی جهاد هنر ، ضمن آشنایی­های مقدماتی و پایه می­توانند به عنوان مربی هنرهای نمایشی در کودکستان­ها و مراکز پیش از دبستان و در تمام نقاط ایران و حتی خارج از کشور  جذب  شوند.

بله. مدرک پایان دوره قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه بوده و در تمام مراکز خصوصی و دولتی داخل کشور نیز معتبر است.

بله. تمامی افرادی که در این دوره شرکت می کنند باید دوره تربیت مربی هنر کودک و یا دوره های مربیگری کودک را گذرانده باشند.

بله. رویکرد تمام کلاسها بر اساس آموزش عملی پایه گذاری شده. مدرس در طول دوره با ارائه راهکارهای علمی، هنرجویان را در جهت انجام کار عملی تا رسیدن به نتیجه همراهی می کنند

این دوره 50 ساعت کلاس آموزشی را شامل می شود .

بله شما میتوانید در دوره های تربیت مربی هنر کودک مرکز آموزش های تخصصی – کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر نیز شرکت کنید.

مرکز جهاد دانشگاهی کلاس های ویژه شاغلین را در زمان عصر و یا آخر هفته ها قرار داده است.