دوره آموزش خوشنویسی

ثبت نام سریع دوره

امتیاز :
5/5

مرکز آموزش های تخصصی هنر به پشتوانه اساتید با تجربه، اقدام به برگزاری دوره آموزش خوشنویسی کرده است. در این دوره ها هنر جویان آموزش خوشنویسی با خودکار و با قلم را آموزش می بینند. خوشنویسی هنر سنتی و قدیمی ایرانی است و امروزه دست خط هر فرد در روابط و تعاملات او نیز اثر گذار است. هنر جویان در این دوره ها خوشنویسی فارسی نستعلیق را نیز آموزش می بینند.

جامع-ترین-آموزش-ها

جامع ترین آموزش ها

اساتید باتجربه

اساتید با تجربه

کمترین شهریه ها

کمترین شهریه ها

مدرک معتبر

معتبر ترین مدرک

آموزش خوشنویسی و کاربرد این هنر زیبا بر کسی پوشیده نیست.همانطور که رمزگشایی کلمات ضعیف می تواند موجب اختلال در درک مطلب شود یا اینکه عدم فراخوانی خودکار می تواند موجب کاهش منابع ذهنی برای یادگیری الگوریتم های محاسباتی پیشرفته در ریاضی شود، دست خط ضعیف نیز از منابع ذهنی مورد نیاز برای جنبه های بالاتر نوشتن مانند توجه به محتوا، بسط جزئیات و ساماندهی ایده ها  تضعیف می کند. خوشنویسی نستعلیق فارسی سالهاست به عنوان یک هنر زیبای ایرانی شناخته شده و هنرمندان بسیاری در این زمینه پرورش یافته اند.

حتما این جمله بارها به گوشتان خورده: «خط‌اش را بذاری جلو آفتاب راه میره!». این طعنه تابه‌حال خیلی‌ها را آزرده؛ قبول داریم که خط آدم‌ها در دوران دبستان شکل می‌گیرد اما این‌گونه هم نیست که نتوان آن‌را تغییر داد. فقط یک اراده و همت می‌خواهد. آموزش خوشنویسی با خودکار یکی از دوره هایی است که می تواند به بهبود خط شما کمک کند.

مطمئن باشید با حضور در کلاس‌های آموزش خوشنویسی جهاددانشگاهی واحد هنر می‌توانید برای همیشه از دست این طعنه و ترجمه نوشته‌هایتان برای دیگران رها شوید و خوشنویسی فارسی نستعلیق را به خوبی آموزش ببینید. البته این کلاس‌ها تنها مختص آدم‌های بدخط نیست. خوش‌خط‌ها هم می‌توانند با حضور در این دوره‌ها علاوه بر این‌که خط تحریری و قلم‌نی‌شان را خوش‌تر می‌کنند، از جو صمیمی و دوستانه این کلاس‌ها لذت ببرند.

نمونه آثار هنرجویان دوره آموزش خوشنویسی مرکز جهاد دانشگاهی واحد هنر

در این دوره چه چیزهایی یاد می گیرم؟

هر ترم دوره‌های خوشنویسی جهاددانشگاهی واحد هنر شامل سه ماه زمان آموزشی است و هنرجویان به انتخاب خود می‌توانند هفته‌ای یک روز هر جلسه یک ساعت در این کلاس‌ها حاضر شوند. شروع دوره نیز برخلاف سایر رشته‌ها ترمیک نیست از زمان ثبت‌نام به مدت 12 جلسه در نظر گرفته شده و محدود به ترم نیست. در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر دوره تخصصی خوشنویسی نستعلیق فارسی و شکسته نستعلیق آموزش داده می شود. همچنین آموزش خوشنویسی با خودکار نیز در این دوره ها آموزش داده می شود. استفاده از تجربه های مدرس این دوره ها جناب آقای جمشیدی با سابقه چندین ساله در این رشته از مهم‌ترین مزایای شرکت در این دوره به حساب می‌آید.

ابزار و وسایل مورد نیاز هنرجویان برای شروع دوره خوشنویسی:

ابزارها و  متریال مورد نیاز دوره در جلسه اول توسط مدرس به فراگیران اعلام می شود.

کلاس آموزش خوشنویسی از رویکرد هنری تا منبع کسب در آمد

فراگیران پس از کسب مهارت خوشنویسی میتوانند آثار خوشنویسی خلق کرده و در نمایشگاه ها و گالری ها آنها را به فروش برسانند. همچنین این افراد میتوانند در زمینه خوشنویسی گرافیک، معرق خوشنویسی، منبت خوشنویسی ، سوخت معرق پوست، سوخت نگاری خوشنویسی، میناکاری خوشنویسی و قلم زنی خوشنویسی به فعالیت پرداخته و کسب درآمد داشته باشند.

کلاسهای آموزشی حضوری با فضای آموزشی با امکانات آموزشی کامل

کلیه کلاس های خوشنویسی با بهره گیری از امکانات و وسایل کامل در فضای آموزش عملی و با نظارت مدرس برگزار می شوند

در این دوره به هنرجویان مدرک اعطا می شود؟

هنرآموزان پس از پایان دوره، مدرک معتبر و قابل ترجمه از سازمان جهاددانشگاهی دریافت خواهند کرد. این مدرک علاوه بر اعتبار بالا در کلیه ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی برای هنرجویانی که قصد مهاجرت و ارائه مدرک آموزشی در خارج از کشور را دارند قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه است.

مدرسان این دوره چه کسانی هستند؟

تمامی اساتید این دوره مدرسان با تجربه و با سابقه دانشگاهی با تسلط به نیازهای بازار کار هستند و شما را بصورت گام به گام در راه رسیدن به هدفتان همراهی خواهند کرد.

مدرس دوره خوشنویسی

استاد جمشیدی

مدرس دوره خوشنویسی جهاد دانشگاهی واحد هنر

حمید رضا جمشیدی

استاد جمشیدی از سال ۱۳۶۹ در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی واحد هنر مشغول به تدریس بوده و طی این سال ها هنرجویان بسیاری در خط های نستعلیق و شکسته نستعلیق در تمامی مقاطع از مقدماتی تا استادی داشته اند. استاد همچنین در این مرکز آموزش خط تحریری، نستعلیق، شکسته و ثلث را عهده دارند.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقمندان به یادگیری مهارت ها و تکنیک های خوشنویسی
  • علاقمندان به فعالیت در حوزه خوشنویسی
  • و آنهایی که خوشنویسی را صرفا به جهت علاقه شخصی و یک هنر فردی دنبال می کنند.

نمونه آثار هنرجویان

سوالات متداول

فراگیران پس از کسب مهارت خوشنویسی میتوانند آثار خوشنویسی خلق کرده و در نمایشگاه ها و گالری ها آنها را به فروش برسانند. همچنین این افراد میتوانند در زمینه خوشنویسی گرافیک، معرق خوشنویسی، منبت خوشنویسی ، سوخت معرق پوست، سوخت نگاری خوشنویسی، میناکاری خوشنویسی و قلم زنی خوشنویسی به فعالیت پرداخته و کسب درآمد داشته باشند.

بله. مدرک پایان دوره قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت خارجه بوده و در تمام مراکز خصوصی و دولتی داخل کشور نیز معتبر است.

خیر. کلاسها از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته هستند و مطالب بدون نیاز به دانش قبلی از سطح کاملا مقدماتی شروع شده و با راهنمایی مدرس به تدریج و گام به گام به مراحل پیشرفته خواهند رسید

ابزارها و  متریال مورد نیاز دوره در جلسه اول توسط مدرس به فراگیران اعلام می شود.

بله. رویکرد تمام کلاسها بر اساس آموزش عملی پایه گذاری شده. مدرس در طول دوره با ارائه راهکارهای علمی، هنرجویان را در جهت انجام کار عملی تا رسیدن به نتیجه همراهی می کند.

طول این دوره دوازده جلسه بوده و در طول سه ماه برگزار می شود.

مرکز جهاد دانشگاهی کلاس های ویژه شاغلین را در زمان عصر و یا آخر هفته ها قرار داده است.