دوره آموزش تذهیب

ثبت نام سریع دوره

امتیاز :
5/5

مرکز آموزش های تخصصی هنر به پشتوانه اساتید با تجربه، اقدام به برگزاری دوره آموزش تذهیب کرده است. آموزش تذهیب مقدماتی تا پیشرفته در پنج ترم برگزار شده و هنرجویان اصول این هنر و طرح و نقش های مختلف از جمله طرح اسلیمی ، گل و برگ های ختایی ، ساقه و تذهیب حاشیه و … را آموزش می بینند. هنر تذهیب یک هنر قدیمی ایرانی است که بیشتر اوقات در کنار خوشنویسی قرار می گیرد و هنرمندان با اجرای این هنر بر روی وسایل مختلف می توانند به درآمد نسبتا خوبی برسند و کسب و کار خود را داشته باشند.

جامع-ترین-آموزش-ها

جامع ترین آموزش ها

اساتید باتجربه

اساتید با تجربه

کمترین شهریه ها

کمترین شهریه ها

مدرک معتبر

معتبر ترین مدرک

تذهیب را می توان مجموعه ای از نقشهای بدیع و زیبا دانست که نقاشان و مذهبان برای هرچه زیباتر کردن کتابهای مذهبی، علمی، فرهنگی، تاریخی، دیوان اشعار، جُـنگهای هنری و قطعه های زیبای خط به کار می برند. بدین ترتیب است که کناره ها و اطراف صفحه ها ( تذهیب حاشیه )، با طرحهایی از بندهای اسلیمی، ساقه، گلها و برگهای ختایی،  اسلیمی و گلهای ختایی و یا بندهای اسلیمی و ختایی و … مزین می شوند.

پس از گذراندن دوره آموزش تذهیب مقدماتی تا پیشرفته هنرجویان می توانند از این هنر  هم به صورت مستقل و تذهیب کل صفحه و هم تذهیب حاشیه و یا با مینیاتور ، نقاشی به سبک گل و مرغ و خطوط خوشنویسی استفاده کنند. علاوه بر این ، این هنر به طور مستقل در کاشی کاری ، حکاکی و منبت کاری هم دیده می شود.

مرکز آموزش های تخصصی – کاربردی جهاد دانشگاهی واحد هنر به پشتوانه اساتید مجرب و کار آزموده اقدام به برگزاری دوره تذهیب نموده است. سرفصل های در نظر گرفته شده برای این رشته به گونه ای تدوین شده است که هنرجویان از سطح مبتدی بتوانند شروع به فراگیری نموده و به مرور و طی نمودن سرفصل های پیشرفته تر، بر مهارت ها و توانمندی های خود بیافزایند.

دوره آموزش تذهیب در مرکز جهاد دانشگاهی واحد هنر

در این دوره چه چیزهایی یاد میگیرم؟

دوره جامع آموزش تذهیب شامل پنج ترم آموزشی است که هر ترم بیش از 16 ساعت آموزش را شامل می شود. هنر جویان در این دوره مهارت های اصلی و کلیدی تذهیب  از مقدماتی تا پیشرفته را بصورت کامل فراخواهند گرفت و میتوانند طرح های تذهیب از جمله تذهیب حاشیه را به خوبی اجرا کنند.

ابزار و وسایل مورد نیاز هنرجویان برای شروع دوره تذهیب:

ابزار مورد نیاز برای این دوره ی آموزشی توسط مدرس به فراگیران اطلاع داده خواهد شد.

کلاس آموزش تذهیب از رویکرد هنری تا منبع کسب در آمد

هنرجو با یادگیری صحیح موارد آموزشی میتواند درزمینه طراحی اولیه واجرای نهایی آثار، وایده ها در تولید موارد تزئینی وکاربردی ازجمله کار بر روی کاغذ، تذهیب روی پارچه، تذهیب روی چوب، تذهیب روی  فلز ، تذهیب روی سفال وغیره فعالیت نماید.در مراحل پیشرفته هنرجو میتواند با اجرای رنگی آثار به تولید کننده ی آثارهنری در کلیه رشته های سنتی تبدیل شود.

کلاسهای آموزشی حضوری با فضای آموزشی با امکانات آموزشی کامل

کلیه کلاس های آموزش تذهیب مقدماتی تا پیشرفته با بهره گیری از امکانات و وسایل کامل در فضای آموزش عملی و با نظارت مدرس برگزار می شوند

در این دوره به هنرجویان مدرک اعطا می شود؟

هنرآموزان پس از پایان دوره، مدرک معتبر و قابل ترجمه از سازمان جهاددانشگاهی دریافت خواهند کرد. این مدرک علاوه بر اعتبار بالا در کلیه ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی برای هنرجویانی که قصد مهاجرت و ارائه مدرک آموزشی در خارج از کشور را دارند قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه است.

مدرسان این دوره چه کسانی هستند؟

تمامی اساتید این دوره مدرسان با تجربه و با سابقه دانشگاهی با تسلط به نیازهای بازار کار حرفه ای هستند و شما را بصورت گام به گام در راه رسیدن به هدفتان همراهی خواهند کرد.

اساتید دوره تذهیب

خانم راحله قاسمی نسب

مدرس دوره تذهیب جهاد دانشگاهی واحد هنر

راحله قاسمی نسب

دارای مدرک کارشناسی کتابت و نگارگری و کارشناسی ارشد نقاشی و از سال ۱۳۸۰ مشغول به کار در رشته های سنتی از جمله تذهیب و نگارگری شده اند و حدود ۱۵۰ اثر در این زمینه ها اجرا کرده اند. ایشان در نمایشگاه های گروهی و انفرادی زیادی شرکت کرده و با گروه های هنری مختلفی در اصفهان و تهران همکاری کرده اند. استاد قاسمی نسب در آموزشگاه های معتبر در اصفهان، کرج  و تهران تدریس داشته و در حال حاضر مدرس تذهیب در جهاد دانشگاهی  واحد هنر هستند.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقمندان به یادگیری مهارت ها و تکنیک های تذهیب
  • علاقمندان به فعالیت در حوزه تذهیب به عنوان تذهیب کار
  • و آنهایی که تذهیب کاری را صرفا به جهت علاقه شخصی و یک هنر فردی دنبال می کنند.

سرفصل های دوره تذهیب

ارائه مطالب تئوری مختصر درباره رشته مورد نظر_ آشنایی با انواع خطوط _تمرین خطوط با ابزار طراحی ازجمله مداد در سایزهای مختلف _آشنایی با موتیفها ، عناصر وجزئیات آنالیز شده نقوش وتمرین آنها _ طراحی یک ترکیب بندی ساده درجلسات پایانی دوره

ارائه مطالب تئوری مختصر _آشنایی وطراحی نقوش وترکیبهای پرکارتر _ آشنایی با قلمو و مرکب قلمگیری_ آشنایی با شیوه ی قلمگیری_ آشنایی با ساخت رنگ ورنگ گذاری روی طرح _ آشنایی با مراحل تثبیت کاغذ روی تخته شاسی و آماده سازی بوم یا بسترکار_شروع طراحی و رنگ آمیزی یک اثر (مستندنگاری)

ادامه مراحل اجرای اثر مستند و تکمیل اثر مستند.

آشنایی با تکنیکهای بیشتر و اجرای جزئیات بیشتر با رنگ و قلم

دیدن آثار قدیمی و معاصر با ویدئو پروژکتور وسایر امکانات موجود 

ارائه مطالب تئوری مختصر _ اجرای طرح و نقش مورد نظر با تکنیکهای مختلف از جمله گواش، اکرولیک، آبرنگ _ آشنایی با مراحل پیشرفته و نهایی نقاشی ایرانی از جمله پرداز و تکنیکهای اجرایی -آشنایی بیشتر با هنر معاصر و شروع اجرای آثار معاصر

اجرای اثر به شیوه معاصر

تکمیل تکنیکهای اجرایی _تکمیل ریزه کاریها و جزئیات هنرهای سنتی

نمونه آثار هنرجویان

سوالات متداول

هنرجو با یادگیری صحیح موارد آموزشی میتواند درزمینه طراحی اولیه واجرای نهایی آثار، وایده ها در تولید موارد تزئینی وکاربردی ازجمله کار بر روی کاغذ_پارچه_ چوب_ فلز_ سفال وغیره فعالیت نماید.درمراحل پیشرفته هنرجو میتواند با اجرای رنگی آثار به تولید کننده ی آثارهنری در کلیه رشته های سنتی تبدیل شود.

بله. مدرک پایان دوره قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت خارجه بوده و در تمام مراکز خصوصی و دولتی داخل کشور نیز معتبر است.

خیر. کلاسها از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته هستند و مطالب بدون نیاز به دانش قبلی از سطح کاملا مقدماتی شروع شده و با راهنمایی مدرس به تدریج و گام به گام به مراحل پیشرفته خواهند رسید

وسایل و ابزار مورد نیاز برای دوره آموزشی توسط مدرس در جلسه اول به فراگیران اطلاع داده می شود.

بله. رویکرد تمام کلاسها بر اساس آموزش عملی پایه گذاری شده. مدرس در طول دوره با ارائه راهکارهای علمی، هنرجویان را در جهت انجام کار عملی تا رسیدن به نتیجه همراهی می کنند

این دوره در طول یک سال و نیم در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

مرکز جهاد دانشگاهی کلاس های ویژه شاغلین را در زمان عصر و یا آخر هفته ها قرار داده است.