دوره آموزش الگوسازی و دوخت

ثبت نام سریع دوره

امتیاز :
5/5

مرکز آموزش های تخصصی هنر به پشتوانه اساتید با تجربه، اقدام به برگزاری دوره آموزش الگوسازی و دوخت کرده است. دوره آموزش خیاطی و طراحی دوخت در پنج ترم برگزار می شود. این دوره با محوریت متد مولر برگزار شده و هنرجویان این متد را به شکل کامل آموزش میبینند. هنر خیاطی، هنری با درآمد بالاست که هنرجویان از همان ترم اول می توانند به درآمد برسند و کسب و کار خود را داشته باشند.

جامع-ترین-آموزش-ها

جامع ترین آموزش ها

اساتید باتجربه

اساتید با تجربه

کمترین شهریه ها

کمترین شهریه ها

مدرک معتبر

معتبر ترین مدرک

اگر حتی یه روز هم بعد از دیدن یک لباس زیبا به این فکر کردید که ای کاش شما هم خیاطی(الگوسازی و دوخت) بلد بودین یعنی ذهن شما آمادگی این رو داره که یه خیاط یا طراح لباس بشید. فقط همه چی برمیگرده به انتخاب خودتون! دوره آموزش الگوسازی و دوخت جهاد دانشگاهی واحد هنر به شما کمک می کنه تا زودتر وارد بازار کار بشید و با آموزش الگوسازی و دوخت به درآمد برسید.

آموزش الگوسازی و دوخت با متد مولر:

مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد هنر با برنامه ای مدون آموزش خیاطی و طراحی دوخت رو با متد مولر در پنج ترم متوالی الگو سازی و دوخت تدوین کرده و در راستای تربیت نیروی کار ماهر  از اساتید مجرب و کارآزموده دعوت به عمل آورده تا در دو کارگاه مجهز، منطبق با آخرین متدها و روش های روز دنیا اقدام به برگزاری دوره­ های آموزش خیاطی و طراحی دوخت ( الگوسازی و دوخت )، طراحی لباس زنانه و مردانه با متد مولر نماید.

متد اصلی الگوسازی در این مرکز «متد مولر» می باشد. مهمترین برتری الگوسازی به روش مولر نسبت به سایر متدها، این است که در هر بخش آموزش خیاطی (دامن، بالاتنه، شلوار، کت و پالتو، پیراهن و …) یک الگوی مادر طراحی می گردد که از روی آن مدلسازی انجام می گیرد. چرا که الگوی مادر می­ تواند به عنوان یک ابزار مهم و دقیق و کار آمد برای طراحان، مدلسازان و صنعتگران مورد استفاده قرار گیرد.

متد مولر چیست؟

متد مولر توسط مایکل مولر در آلمان طراحی شد. او شرکت مد و لباس خود را با نام مولر و پسران در سال 1891 تآسیس کرد و متد او انقلابی در رسم الگو بود. الگو های او بسیار بدون نقص و عالی بودند. در دهه 60 میلادی او بزرگترین مدرسه طراحی و دوخت در آلمان را تأسیس نمود.

مایکل مولر صاحب کتاب های زیادی با موضوع طراحی و دوخت بود و آنقدر معروف و حرفه ایی بود که در جنگ جهانی و مشکلات اقتصادی با مشکل خاصی مواجه نشد.

این متد مناسب ترین متد برای نژاد آریایی است و در حال حاضر در دانشگاه های ما و مدارس سطح بالا در کل کشور تدریس میشود، چون نسبت به سایر متد ها دارای عیب و نقص کمتری می باشد. تن خور عالی و تمیز این متد باعث شده به شماره یک متد ها تبدیل بشه.

تفاوت متد مولر با سایر متد های خیاطی:

وقتی از تفاوت بین متد های الگوسازی و دوخت صحبت می کنیم در واقع از تفاوت در نحوه ی الگوکشی و محاسبات اندازه های الگو ها صحبت می کنیم برای مثال متد گرلاوین یکی از متد های معروف می باشد اما به دلیل سختی در نوع الگوکشی در رتبه ی دوم از نظر سهولت الگو کشی در بین متد ها قرار گرفته است. همپنین متد متریک انگلیسی است و قبلا بیشتر در مدارس آموزش داده می شد اما در حال حاضر اکثر مدارس متد مولر را تدریس می کنند. متدهای جدید دیگری نیز موجود می باشد اما برای اندام نژاد آریایی و ایرانی ها متد مولر مناسب تر و بهتر میباشد.

دوره آموزش الگوسازی و دوخت مرکز جهاد دانشگاهی واحد هنر

در این دوره چه چیزهایی یاد می گیرم؟

در پایان این دوره هنرجو مسلط به الگوکشی و دوخت انواع شلوار،دامن،اورال،پیرهن،شومیز،کت و شلوار های مجلسی،پالتو،مانتو،کاپشن،پافر،پیرهن های مردانه و لباس های شب و مجلسی خواهد بود.

کلاس آموزش دوخت از رویکرد هنری تا منبع کسب در آمد:

آموزش های دوره ی الگوسازی و دوخت به گونه ای است که علاوه بر فراگیری کامل مهارت های ورود به بازار کار، هنرجویان امکان حضور در بینال ها و دو سالانه ها و جشنواره های تخصصی در این حوزه را نیز دارند و همچنین با توجه به تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با اتحادیه پوشاک فراگیران امکان استفاده از مزایای اتحادیه را به طور خاص خواهند داشت.

در این دوره به هنرجویان مدرک اعطا می شود؟

هنرآموزان پس از پایان دوره، مدرک معتبر و قابل ترجمه از سازمان جهاددانشگاهی دریافت خواهند کرد. این مدرک علاوه بر اعتبار بالا در کلیه ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی برای هنرجویانی که قصد مهاجرت و ارائه مدرک آموزشی در خارج از کشور را دارند قابل ترجمه ، رسمی و مورد تایید وزارت امور خارجه است.

ابزار وسایل مورد نیاز هنرجویان برای شروع دوره الگو سازی و دوخت:

خط کش ساده کوچک و بزرگ، گونیا بزرگ، گونیا اشل 1/2 و 1/4، رولت، کاغذ الگو، مداد طراحی، قیچی کاغذ و پارچه، زیکزاگ، نخ چین، سوزن ته گرد، جاسنجاقی (جاسوزنی)، آهنربا، متر، چسب کاغذی و چسب مایع رولی (ماتیکی)، مِل، صابون خیاطی، گچ خیاطی، کاربن (سفید، زرد و قرمز)، سوزن و نخ کوک.

مدرسان این دوره چه کسانی هستند؟

تمامی اساتید این دوره مدرسان با تجربه و با سابقه دانشگاهی با تسلط به نیازهای بازار کار حرفه ای هستند و شما را بصورت گام به گام در راه رسیدن به هدفتان همراهی خواهند کرد.

اساتید دوره الگوسازی و دوخت

خانم وجیهه آزادی

خانم سمیه بلاشی 20 سال سابقه تدریس

خانم زیبا مقدسی کارشناس دوخت و کارشناسی ارشد صنایع دستی 12 سال سابقه  تدریس

خانم لیلا مددی کارشناسی طراحی پوشاک

خانم سمانه جمشیدی کارشناسی تکنولوژی و طراحی دوخت

خانم طاهره نوری کارشناس طراحی پوشاک مدیر و موسس آموزشگاه تخصصی با سابقه ده ساله

مدرس دوره الگوسازی و دوخت جهاد دانشگاهی واحد هنر

سمیه بلاشی

مدیر و موسس مزون بلاشی با بیش از بیست سال سابقه و با بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس در آموزشگاه های مختلف بوده و در حال حاضر مدرس دوره های مبتدی و تخصصی الگوسازی و دوخت در جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد. 

مدرس دوره الگوسازی و دوخت جهاد دانشگاهی واحد هنر

لیلا مددی

دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر، کارشناسی طراحی پوشاک و از سال ۸۴ مزون شخصی خود را دایر کرده اند. خانم مددی به عنوان طراح لباس نیز همکاری های زیادی با صدا و سیما نیز داشته اند. ایشان سال ها به صورت خصوصی و یا در آموزشگاه های معتبر تدریس داشته اند و در حال حاضر مدرس الگوسازی و دوخت جهاد دانشگاهی واحد هنر هستند.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقمندان به تاسیس مزون خصوصی و آتلیه شخصی و ... 
  • علاقمندان به فعالیت در حوزه پوشاک، دوخت، طراحی لباس و ....
  • علاقمندان به یادگیری مهارت های تخصصی و تبدیل شدن به مدرس و یا مربی
  • آنهایی که خیاطی را صرفا به جهت علاقه شخصی دنبال می کنند

سرفصل های دوره الگوسازی و دوخت

(نازک دوزی – دامن و شلوار)

نازک دوزی ۱: انواع دامن و شلوار؛ شامل : دامن راسته، دامن خمره ای، دامن های فون، انواع دامن های پیلی دار (یکطرفه و دو قلو)، انواع دامن های لنگی باز و بسته، دامن ترک، دامن نیلوفری، دامن های کلوش – نیم کلوش، دامن شلواری، شلوار، جیب شلوار و دامن آلمانی…

(نازک دوزی – بالاتنه، آستین و یقه)

اساس بالاتنه با ساسون، اساس بالاتنه بدون ساسون، اساس آستین با پنس، آستین با کلگی کوتاه، تاب با سجاف نیم تنه، روش های انتقال پنس از الگوسازی دوخت یقه های هفت، گرد، خشتی، دلبری، چپ و راستی، کیمونو

(ضخیم دوزی – کت و پالتو)

آموزش انواع یقه های شومیز،  ایستاده، شکاری، ب ب، کرواتی، کت و پالتو آستردار با یقه های آرشال، آمریکایی، انگلیسی، بلیزر، آستین دو تکه _ آموزش انواع بلیطیهای آستین و یقه

(الگوسازی پیشرفته)

الگوسازی و دوخت انواع لباس های شب، آموزش دکلته با دوخت فنر، کاپ و آسترکشی کامل ، آموزش زیرساز دامن، ژپون و دامنهای زاک پوزن و سرکل و دبل سرکل

توجه: متد اصلی الگوسازی در این مرکز «متد مولر» می باشد. مهمترین برتری الگوسازی به روش مولر نسبت به سایر متدها، این است که از هر بخش (دامن، بالاتنه، شلوار، کت و پالتو، پیراهن و …) یک الگوی مادر طراحی می گردد که از روی آن مدلسازی انجام می گیرد. چرا که الگوی مادر می­ تواند به عنوان یک ابزار مهم و دقیق و کار آمد برای طراحان، مدلسازان و صنعتگران مورد استفاده قرار گیرد.

اساس بالاتنه دراپینگ
اساس دامن دراپینگ
اجرای تکنیک پلیت
اجرای تکنیک لایر پلیت
اجرای تکنیک کونتاپ(دراپه)
اجرای تکنیک بامبو
اجرای تکنیک چروک(خطی و گرد)
اجرای تکنیک بانداژ (بنس)

اجرای تکنیک roze

خلاقیت و دارپینگ

آموزش روش‌ها و راهکارهای ورود به بازار
تشخیص طرح موفق در بازار و خلق ثروت از آن
آموزش آشنایی با دنیای کسب و کار
ارتقای دید تجاری طراحان
توانایی بالا در خلق طراح لباس‌های تجاری
توانایی بالا در شناخت سلیقه مصرف‌کنندگان
توانایی بالا در ورود به بازار کسب و کار و کارآفرینی

نمونه آثار هنرجویان

سوالات متداول

هنر جویان این رشته میتوانند به تأسیس کارگاه خیاطی تک دوزی و شخصی دوزی مخصوص بانوان اقدام کنند، با استفاده از نرم‌افزار الگوسازی کنند، در کارگاه های صنعتی استخدام شوند و یا به تأسیس کارگاه تولیدی پوشاک بپردازند.

بله. مدرک پایان دوره قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت خارجه بوده و در تمام مراکز خصوصی و دولتی داخل کشور نیز معتبر است.

خیر. کلاسها از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته هستند و مطالب بدون نیاز به دانش قبلی از سطح کاملا مقدماتی شروع شده و با راهنمایی مدرس به تدریج و گام به گام به مراحل پیشرفته خواهند رسید

بله. رویکرد تمام کلاسها بر اساس آموزش عملی پایه گذاری شده. مدرس در طول دوره با ارائه راهکارهای علمی، هنرجویان را در جهت انجام کار عملی تا رسیدن به نتیجه همراهی می کنند

بله. برای شرکت در این کلاسها در ابتدای دوره استفاده از هر نوع چرخی مناسب است ولی پس از یادگیری و پیشبرد اهداف شخصی ما راهنمایتان در خرید چرخ و تجهیزات خواهیم بود.

دوره دوخت 5ترم است. هر ترم 3 ماه و مجموعا یک سال و نیم طول خواهد کشید

بله. هنرجویان پس از گذراندن دوره دوخت می توانند در یک یا چند گرایش تخصصی مثل دوره تخصصی مولاژ، لباس شب و عروس، طراحی لباس و یا حتی دوره های مرتبط با دیزاین پارچه نظیر طراحی و چاپ پارچه، رودوزی سنتی و … شرکت کنند.

مرکز جهاد دانشگاهی کلاس های ویژه شاغلین را در زمان عصر و یا آخر هفته ها قرار داده است.