دوره آموزش چرم دوزی

ثبت نام سریع دوره

امتیاز :
5/5

مرکز آموزش های تخصصی هنر به پشتوانه اساتید با تجربه، اقدام به برگزاری دوره های آموزش چرم کرده است. اکثر این دوره ها در دو ترم مقدماتی و پیشرفته برگزار شده و دوره دوخت کیف چرم دست دوز با الگو ، کفش چرم دست دوز، نقاشی روی چرم، سوخته نگاری و حکاکی روی چرم را شامل می شود. هنرجویان پس از اتمام دوره ها می توانند مدرک معتبر و قابل ترجمه دریافت کرده و از این راه به کسب درآمد بپردازند.

جامع-ترین-آموزش-ها

جامع ترین آموزش ها

اساتید باتجربه

اساتید با تجربه

کمترین شهریه ها

کمترین شهریه ها

مدرک معتبر

معتبر ترین مدرک

مرکز آموزش های جهاد دانشگاهی واحد هنر، آموزش چرم دست دوز را در جهت حفظ و گسترش این هنر و ایجاد فرصت های شغلی برای علاقه مندان،­ هنرمندان و جوانان گرامی شروع و اقدام به برگزاری رشته آموزش چرم دست دوز در زمینه های کیف چرم، کفش چرم، حکاکی روی چرم و سوخته نگاری چرم نموده است.
آموزش چرم دوزی یا همان سِراجی سُنتی، هنر و صنعتی است که هنرمند (سِراج) بر اساس الگو و ماکت با دوخت دستی به خلق مصنوعات چرمی مختلفی همچون آموزش دوخت کیف چرم دست دوز با الگو ، کفش چرم دست دوز، کمربند، قلمدان و ... می پردازد.

چرم­سازی یا دَباغی عبارتست از تهیه چرم از پوست حیوانات بر اساس فرایندی که پوست فسادپذیر را به یک ماده طبیعی پایدار، دائمی و انعطاف­ پذیر برای کاربردهای گوناگون تبدیل می­ کند. چرم طبیعی از پوست حیوانات مختلفی تولید می­ شود که بر اساس جنس و کیفیت کاربردهای متفاوتی دارند. در دوره­ های آموزشی و به جهت گران بودن چرم طبیعی می­ توان از انواع چرم­های مصنوعی استفاده نمود که از منابع گیاهی و شیمیایی جهت تولید آن­ها استفاده می­ شود. یکی از دوره های مفید و کاربردی چرم، دوره آموزش دوخت کیف چرم دست دوز با الگو بوده که هم با چرم طبیعی و هم چرم مصنوعی تولید می شود.

سراجی سنتی یکی از صنایع مهم و پربازده در جهان امروز است که خود زیر شاخه ای از صنعت طراحی مد (Fashion Design) می باشد . در این حوزه آموزش های متنوعی نظیر دوره آموزش دوخت کیف چرم دست دوز با الگو، چرم دوزی صنعتی، حکاکی چرم، سوخته نگاری چرم، معرق چرم و ... وجود دارد؛ همچنین ورکشاپ های ویژه ای نظیر دوخت دو سوزنه، رنگ لبه، تکنیک های معرق و غیره نیز برگزار می­گردد.

سرفصل های در نظر گرفته شده برای این گروه آموزشی به گونه ای تدوین شده است که هنرجویان از سطح مبتدی بتوانند شروع به فراگیری نموده و به مرور و طی نمودن سرفصل های پیشرفته تر، بر مهارت ها و توانمندی های خود بیافزایند. برای آشنایی بیشتر با آنچه در کلاس های دوره چرم دست دوز این مجموعه ارائه می شود به مطالب زیر توجه فرمایید.

دوره چرم دست دوز جهاد دانشگاهی واحد هنر

در این دوره چه چیزهایی یاد می گیرم؟

در دوره جامع آموزش چرم دست دوز، دوره های تخصصی آموزش دوخت کیف چرم دست دوز ، کفش چرم دستدوز، حکاکی چرم، سوخته نگاری روی چرم، نقاشی روی چرم  از مقدماتی تا پیشرفته  به صورت کامل آموزش داده خواهد شد و هنر جو میتواند در یک یا چند دوره به طور همزمان شرکت کند و قابل ذکر است که برای هر دوره به صورت مجزا گواهی پایان دوره دریافت خواهند کرد.

هدف اصلی از این دوره ها توانمندسازی و ایجاد خودباوری در هنرجویان است، تا با فراگیری اصولی متدهای مختلف به جای استفاده از الگوهای آماده موجود در بازار، بتوانند برای هر نوع کیف و کفشی ماکت مورد نیاز را ایجاد و اقدام به تولید آن نمایند.

کلاس آموزش چرم دست دوز  از رویکرد هنری تا منبع کسب در آمد:

بیشتر دوره های چرم  در جهاد دانشگاهی معطوف به آموزش های مورد نیاز در بازار کار است و هنرجویانی که از این مرکز فارغ التحصیل می­شوند به راحتی می توانند در این حوزه کارآفرین شوند چرا که ما با تکیه بر آموزش های تخصصی و برگزاری دوره های تخصصی تجاری سازی ویژه ی فراگیران گروه مد و لباس  امکان کارآفرینی را برای هنر جویان فراهم آورده ایم. یکی از دوره های پر طرفدار، دوره آموزش دوخت کیف چرم دست دوز بوده که هم در بین دوره های آموزشی متقاضیان بسیاری داشته و هم بازار کار خوبی در سطح بین المللی دارد.

در این دوره به هنرجویان مدرک اعطا می شود؟

هنرآموزان پس از پایان دوره، مدرک معتبر و قابل ترجمه از سازمان جهاددانشگاهی دریافت خواهند کرد. این مدرک علاوه بر اعتبار بالا در کلیه ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی برای هنرجویانی که قصد مهاجرت و ارائه مدرک آموزشی در خارج از کشور را دارند قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه است.

کلاسهای آموزشی حضوری با فضای آموزشی با امکانات آموزشی کامل:

کلیه کلاس های چرم دست دوز، با بهره گیری از امکانات و وسایل کامل در فضای آموزش عملی و با نظارت مدرس برگزار می شوند

مدرسان این دوره چه کسانی هستند؟

تمامی اساتید این دوره مدرسان با تجربه و با سابقه دانشگاهی با تسلط به نیازهای بازار کار هستند و شما را بصورت گام به گام در راه رسیدن به هدفتان همراهی خواهند کرد.

اساتید دوره های چرم دست دوز

آقای رضا دبیر

مدرس دوره چرم دوزی جهاد دانشگاهی واحد هنر

رضا دبیر

استاد دبیر ۱۴ سال سابقه تدریس دوره های چرم دوزی در رشته های کیف و کفش، حکاکی روی چرم،معرق چرم، سوخت نگاری را داشته و دو دوره به عنوان کار افرین برتر شناخته شده اند. ایشان داور و آزمونگر سازمان آموزش و پرورش ، میراث فرهنگی ، فنی و حرفه ای آموزشگاه های فنی و حرفه ای ، شرکت نفت و سازمان بهزیستی بوده و هم اکنون نیز مدرس دوره های چرم دست دوز در جهاد دانشگاهی واحد هنر هستند.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقمندان به کار آفرینی و خود اشتغالی و ...
  • علاقمندان به فعالیت در حوزه طراحی لباس
  • علاقمندان به فعالیت در تولیدی های بزرگ
  • علاقه مندان به فعالیت در حوزه سینما در بخش طراحی اکسسوری
  • و همه ­ی کسانی که به نوعی به این هنر و صنعت علاقه مند هستند.

سرفصل های دوره چرم دست دوز

آموزش دوخت کیف چرم دست دوز با الگو، شناخت و تشخیص انواع چرم، طراحی، الگوکشی، ماکت سازی، برش، انواع آستر کشی، گاندوزی، شناخت انواع متریال و یراق آلات،  مغزی دوزی و انواع دوخت.

مقدماتی:کیف پول، کیف مجلسی بدون طبله، کیف مجلسی طبله دار و کیف مجلسی با طبله کمکی 
پیشرفته: کیف مدارک و کیف دیپلمات، کوله پشتی و گریت چرم ۳ مدل  

آشنایی با لوازم و ابزار کفش، انتخاب قالب و زیره، انتخاب طرح، انتخاب چرم، شناخت چرم، طراحی و الگو کشی، برش، آموزش لویس، دوخت و کامل کردن پستایی و کار کشی (کار تمام کن)

مقدماتی: کفش های مجلسی، هشت ترک و صندل
پیشرفته: دوخت کفش های اسپرت، نیم بوت و ونس

مقدماتی: شناخت چرم، شناخت انواع قلم، انتخاب طرح و انتقال آن بر روی چرم، برش طرح توسط چاقوی گردون، استفاده از انواع قلم در جایگاه،  رنگ و فینیشینگ 
پیشرفته: برجسته و حجیم سازی، آناتومی بدن انسان و حیوان و کاربرد قلم های قاشقی و …

آشنایی با انواع هویه و انتخاب هویه مناسب، انتخاب چرم و متریال مناسب، انتخاب طرح و چگونگی انتقال آن روی چرم و ایجاد خطوط و سایه توسط دمای مناسب

پرداخت و رنگ لبه
دستبند
کمربند
بند ساعت

نمونه آثار هنرجویان

سوالات متداول

بله. تا کنون بیش از 70 درصد فراگیران ما پس از پایان دوره  در زمینه های کفش چرم، کیف چرم، سوخته نگاری چرم و حکاکی روی چرم مشغول به کار شده اند.

بله. مدرک پایان دوره قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه بوده و در تمام مراکز خصوصی و دولتی داخل کشور نیز معتبر است.

خیر، تجهیزات مورد نیاز در جلسه ی اول معرفی میشود و بیشتر شامل مواد اولیه و ابزار دستی است.

خیر. کلاسهای آموزش چرم دست دوز از سطح مبتدی تا پیشرفته هستند و مطالب بدون نیاز به دانش قبلی از سطح کاملا مقدماتی شروع شده و با راهنمایی مدرس به تدریج و گام به گام به مراحل پیشرفته خواهند رسید.

بله. رویکرد تمام کلاسها بر اساس آموزش عملی پایه گذاری شده. مدرس در طول دوره با ارائه راهکارهای علمی، هنرجویان را در جهت انجام کار عملی تا رسیدن به نتیجه همراهی می کنند.

دوره آموزش چرم دست دوز شامل چند درس مجزاست که هرکدام به طور جداگانه از دو ترم مقدماتی و پیشرفته تشکیل شدند.

مرکز جهاد دانشگاهی کلاس های ویژه شاغلین را در زمان عصر و یا آخر هفته ها قرار داده است.