دوره آموزش فن بیان و گویندگی

ثبت نام سریع دوره

امتیاز :
5/5

مرکز آموزش های تخصصی هنر به پشتوانه اساتید با تجربه، اقدام به برگزاری دوره آموزش فن بیان و گویندگی نموده است. مهارت فن بیان، مهارتی است که می تواند بر روابط ما تاثیر بگذارد. در مکالمات روزمره ما تاثیر داشته و علاوه بر این موارد می تواند به عنوان یک شغل پر درآمد نیز محسوب می شود. هنرجویان پس از اتمام دو دوره مقدماتی و پیشرفته می توانند به عنوان گوینده و نریتور به فعالیت بپردازند. لازم به ذکر است که فن بیان و گویندگی فارغ از بعد اشتغال آن، یک امر ضروری برای کلیه ارتباطات افراد به شمار می آید.

جامع-ترین-آموزش-ها

جامع ترین آموزش ها

اساتید باتجربه

اساتید با تجربه

کمترین شهریه ها

کمترین شهریه ها

مدرک معتبر

معتبر ترین مدرک

بیان و ارتباطهای کلامی از آن دسته مسائلی است که هر روزه در زندگی ما نقش زیادی دارد. آموزش فن بیان و گویندگی یکی از دوره های مطرح و پر متقاضی جهاد دانشگاهی واحد هنر است. فن بیان؛ در حقیقت فنون و مهارت‌هایی است که شما با استفاده از تمام اجزای ارتباطی خود (نه فقط دهان و زبان) برای ارتباطات کلامی خود به کار می‌برید . اگر اهمیت فن بیان را ندانیم و از فن بیان قوی و خوبی برخوردار نباشیم مطمئناً در خانواده،محل کار و هر جایی که ما از کلاممان استفاده میکنیم، دچار مشکل خواهیم شد.

مهارت فن بیان و گویندگی و اهمیت آموزش فن بیان، همچنین صحبت کردن در جمع و سخنرانی همیشه یکی از دغدغه های کارمندان و مدیران بوده است. اینکه چگونه  در جمع های مختلف و بدلایل مختلف،  صحبت و سخنرانی خود را شروع کنیم، ادامه دهیم و در نهایت بخوبی به پایان برسانیم.

مرکز آموزش های تخصصی – کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر به پشتوانه اساتید مجرب و کار آزموده، اقدام به برگزاری دوره فن بیان و گویندگی نموده است. سرفصل های در نظر گرفته شده برای این رشته به گونه ای تدوین شده است که هنرجویان از سطح مبتدی بتوانند شروع به فراگیری نموده و به مرور و طی نمودن سرفصل های پیشرفته تر، بر مهارت ها و توانمندی های خود بیافزایند.

دوره آموزش فن بیان و گویندگی جهاد دانشگاهی هنر

در این دوره چه چیزهایی یاد می گیرم؟

هنرجویان پس از گذراندن این دوره با مهارت های فن بیان و گویندگی آشنا شده و قابلیت اجرای بداهه در رسانه های مختلف را کسب می کنند. همچنین مهارت های زبان بدن و درک رفتارهای شخصی و مستقل از رفتارهای بدن هنرجویان نیز افزایش می یابد. توانایی نمایش نامه خوانی، خواندن متون و اشعار مختلف نیز از دیگر مهارت های هنرجویان پس از اتمام دوره است.

کلاس آموزش فن بیان و گویندگی از رویکرد هنری تا منبع کسب در آمد

فراگیران پس از گذراندن این دوره علاوه بر کسب یک مهارت هنری ، می توانند به عنوان گوینده نریشن ها و ویدئوها  به کسب درآمد بپردازند. فعالیت به عنوان مدرس فن بیان و گویندگی نیز راهی دیگر برای کسب درآمد بعد از اتمام دوره است.

کلاسهای آموزشی حضوری با فضای آموزشی با امکانات آموزشی کامل

کلیه کلاس های فن بیان و گویندگی با بهره گیری از امکانات و وسایل کامل در فضای آموزش عملی و با نظارت مدرس برگزار می شوند

در این دوره به هنرجویان مدرک اعطا می شود؟

هنرآموزان پس از پایان دوره، مدرک معتبر و قابل ترجمه از سازمان جهاددانشگاهی دریافت خواهند کرد. این مدرک علاوه بر اعتبار بالا در کلیه ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی برای هنرجویانی که قصد مهاجرت و ارائه مدرک آموزشی در خارج از کشور را دارند قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه است

مدرسان این دوره چه کسانی هستند؟

تمامی اساتید این دوره مدرسان با تجربه و با سابقه دانشگاهی با تسلط به نیازهای بازار کار هستند و شما را بصورت گام به گام در راه رسیدن به هدفتان همراهی خواهند کرد

اساتید فن بیان و گویندگی

آقای شهرام صدیق

خانم سمیه بابازاده

مدرس دوره فن بیان و گویندگی جهاد دانشگاهی واحد هنر

شهرام صدیق

دارای کارشناسی ارشد مدیریت رسانه و دانش آموخته دوره گویندگی رادیو و تلویزیون از دانشکده خبر و سابقه همکاری با صدا و سیما از جمله شبکه های رادیویی صبا ، رادیو ایران، رادیو جوان با عنوان گوینده و کارگردان را نیز دارند. استاد صدیق در حال حاضر مدرس فن بیان و گویندگی در مرکز جهاد دانشگاهی هستند.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقمندان به یادگیری مهارت ها و تکنیک های فن بیان و گویندگی
  • علاقه مندان به فعالیت در حوزه گویندگی
  • کلاس فن بیان برای هر کسی است که می خواهد مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشد.

سرفصل های دوره فن بیان و گویندگی

     هفت پله تا بیان و کلام زیبا

  • بخش اول : بیان
  • تعاریف و کارکردهای فن بیان ، انواع مهارت های کلامی ، خودباوری و عزت نفس در اجرا ، شناخت و ارتباط با خود ،خلق و خدا
  • بخش دوم : ترس
  • واکاوی و مواجه با ترس از گفتن ، نقص در شنیدن ، تردید در آغاز کردن ، گریز از جمع و نداشتن اعتماد به نفس و اعتماد به خویش
  • بخش سوم : صدا
  • بررسی قوت و ضعف های صدای من ، جنس صدای من ، زنگ صدای من
  • بخش چهارم : قدرت و طنین کلام
  • ایجاد لحن در کلام ، حس در کلام ، انرژی در کلام ، معجزه در کلام
  • بخش پنجم : تقویت و تمرین
  • صداسازی ، تنفس ،دیافراگمی، آکسان گذاری ، زبان بدن ، زبان روح و روان
  • بخش ششم : جذابیت و عشق در جان کلام
  • شعر خوانی ، داستان گویی ، خوانش متن و خبر ،بداهه گویی
  • بخش هفتم : اجرا
  • نور ، صدا ، حرکت
  • آموزش هوش کلامی و اجرای بدون متن و بداهه گویی در اجرا و گویندگی

سوالات متداول

شما پس از گذراندن دوره فن بیان و گویندگی میتوانید در زمینه گویندگی مشغول به کار شوید و در انواع برنامه های خبری، ورزشی، موسیقی، علمی، سیاسی، آموزشی و.. نیز گویندگی کنید.

بله. مدرک پایان دوره قابل ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه بوده و در تمام مراکز خصوصی و دولتی داخل کشور نیز معتبر است.

خیر. کلاسها از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته هستند و مطالب بدون نیاز به دانش قبلی از سطح کاملا مقدماتی شروع شده و با راهنمایی مدرس به تدریج و گام به گام به مراحل پیشرفته خواهند رسید

بله. رویکرد تمام کلاسها بر اساس آموزش عملی پایه گذاری شده. مدرس در طول دوره با اراده راهکارهای علمی، هنرجویان را در جهت انجام کار عملی تا رسیدن به نتیجه همراهی می کنند

این دوره 8 جلسه و هر جلسه  3 ساعت آموزشی را شامل می شود.

مرکز جهاد دانشگاهی کلاس های ویژه شاغلین را در زمان عصر و یا آخر هفته ها قرار داده است.